Zo luidde de kop van ons artikel in Recreatie & Toerisme (editie: april 2015) van NRIT Media. Sinds kort mogen wij onszelf namelijk ook partner noemen van NRIT Media (Nederlands Research Instituut voor Recreatie en Toerisme). Dé kennispartner in de vrijetijdssector.

Hoe zorg je dat je optimaal profiteert van mobiel?

Sinds de introductie van de iPhone in 2006 is het mobiele website bezoek langzaam gestegen. Nu providers massaal de veel snellere 4G verbinding uitrollen, en smartphones steeds grotere schermen krijgen zien we de definitieve doorbraak. Meer dan 50% van de sitebezoeken gebeurd al via een tablet of smartphone. Iets waar veel bedrijven nog geen rekening mee houden.

Oriëntatie

Als we de onderzoeken bekijken dan draait smartphone bezoek vooral om oriëntatie. De smartphone is een makkelijke en laagdrempelige manier om snel informatie op te zoeken. Met name voor vakantie ideeën of vrijetijdsbesteding. Bij recreatie zien we vooral veel zoekopdrachten naar praktische informatie zoals prijzen en openingstijden.

Oudere doelgroep op tablet

Kijken we naar tablet gebruik zien we een oververtegenwoordiging van oudere bezoekers. Zij vinden de computer te complex en gebruiken thuis liever de tablet. Daar doen ze ook aankopen mee, zeker voor vakantie- en recreatie doeleinden.

Mobile first

Het feit dat meer dan de helft van je bezoekers met een mobiel apparaat je site bezoekt, heeft een niet te onderschatten effect op je site en online marketing. We beoordelen eigen sites vaak van achter het bureau. Maar dat is niet de ervaring die je bezoeker heeft. De meerderheid bekijkt de site op een smartphone of tablet.

Online marketing

Google geeft de voorkeur aan mobiel geschikte websites. Richt binnen je strategie dus een aangepaste campagne voor mobiel verkeer in. We zien vaak dat klanten veel geld verbruiken doordat er geen rekening gehouden wordt met de specifieke wensen van mobiel bezoek. Door dit goed in te richten kun je al snel een rendementsverbetering krijgen van 25%.

 

Google Connected Customer Survey 2014 mobiel gebruik

3 praktische tips voor meer mobiel succes

  1. Koop geen mobiel verkeer in zonder mobiele site – Vaak zien we dat in AdWords, Bing Ads of Facebook mobiele bezoekers worden ingekocht, met een landingspagina die ongeschikt is voor mobiel. Dit raden wij af. Het verspild je budget en bezorgt de bezoeker een slechte ervaring met je merk.
  2. Zorg voor minimaal 1 goede landingspagina – Start je met mobiel, maar is een geheel nieuwe mobiele site te kostbaar? Start met 1 landingspagina. Zo wordt jouw website snel gebruiksvriendelijk voor mobiel. De laadtijd wordt zo korter en je krijgt voorrang binnen de organische zoekresultaten in Google.
  3. Eén doel om mee te beginnen – Creëer 1 conversiedoel voor je mobiele strategie. Zo kun je ervoor zorgen dat deze bezoeker op een later tijdstip écht iets oplevert.

Meer weten over online marketing op mobiel?

Wil je het blad ook ontvangen of Google AdWords uitbesteden voor meer mobiel succes? Neem gerust contact met ons op en wij sturen je er een toe.

RED Online Marketing Prins Clausstraat 38 3433 EP Nieuwegein Utrecht

info@redonlinemarketing.nl 030 27 46 549

Altijd ons laatste nieuws?

Stel je vraag

Je naam

Je e-mail

Waarmee kunnen we je helpen?