04nov

Travelnext logoGoogle is druk bezig om haar oudste diensten te vernieuwen. Google Gmail en Google Calender gaan op de schop en worden een stukje slimmer gemaakt. Daarnaast werd e-mail marketing land kort geleden verblijdt door de intrede van Google Inbox.

Artikel over Google Inbox op TravelNext

Google Inbox werd vorige week gelanceerd en RED Online Marketing mocht als een van de eerste de dienst uitproberen. Voor TravelNext schreven we een artikel over de kansen die de uitgebreide functies van Google Inbox je bieden om klanten meer gemak te laten ervaren van je email.

De kansen van de nieuwe Google Inbox…

  • Notificaties worden beschikbaar waardoor consumenten hun e-mail tot later uit kunnen stellen. Voor marketeers zou het een kans zijn om de (korting of upsell) notificatie uit te stellen totdat je in een bepaalde winkel bent.
  • Verwijderen van e-mail wordt omslachtig. Historie wordt dus belangrijker. Zorg ervoor dat je e-mails dus niet als spam worden aangevinkt.
  • Aanbiedingen krijgen meer aandacht en komen chronologisch in beeld. Het lijkt er op dat ze hun methoden van Adwords campagnes, het hechten van belang aan CTR en bounce rates, ook in hun mailbox gaan toepassen om de relevantie van verzenders te bepalen.
  • Schema.org markup kan gebruikt worden om je e-mail uit te lichten. Vind hier meer informatie van de Google Developers afdeling…
  • Foto’s van afzenders worden zichtbaar, koppel dus je verzendadres aan je Google + profiel
  • Zorg voor een responsive mail opbouw. Tijdens het schrijven kwam ik nog teveel promotionele mails tegen die op een mobiel niet goed te lezen zijn. Doodzonde! Lees hier meer over het maken van een responsive mail.

google inbox KLM info

“Meet your new Inbox”

Kopje koffie?

Wil je meer weten over e-mail marketing, neem gerust contact met ons op of kom langs voor een kopje koffie.

RED Online Marketing
Prins Clausstraat 38
3433 EP Nieuwegein
Utrecht

info@redonlinemarketing.nl
030 27 46 549