Op 23 augustus schreven we al een artikel over de opkomen van Expanded Text Ads in Google AdWords en het verdwijnen van standaard tekstadvertenties. In navolging van Google kon Bing niet achterblijven. Ook werd ETA beschikbaar in Bing Ads afgelopen oktober. Een reden om eens een opsomming te maken en Expanded Text Ads tips aan onze SEA experts te vragen.

Een korte terugblik…

Wat zijn Expanded Text Ads?

Uitgebreide tekstadvertenties (Expanded Text Ads) verschillen van standaard tekstadvertenties in een aantal opzichten. Dit zorgt ervoor dat de huidige standaard tekstadvertenties aangepast dienen te worden. Wat er veranderd…

  • twee headers van maximaal 30 tekens (voorheen 1 header);
  • één beschrijvingsregel van maximaal 80 tekens (voorheen 2 beschrijvingsregels);
  • één zichtbare URL, hiervoor wordt het domein van de uiteindelijke URL gebruikt;
  • twee extra velden (optioneel) om extra informatie aan de zichtbare URL van de advertentie toe te voegen (maximaal 15 tekens).

Onderzoek naar ETA wijst uit…

Dat wij fan zijn van de tool Optmyzr.com weet jij als vaste lezers vast al wel. Columnist en oprichter van Optmyzr Frederick Vallaeys publiceerde onlangs op searchengineland.com een studie, waarin over meer dan 1,2 miljoen advertenties het effect van Expanded Text Ads is bepaald. Best interessant!

0
Hogere CTR voor Expanded Text Ads

Normaal gesproken geloven wij niet direct in dit soort statistieken. In dit geval zijn er maar liefst 1,2 miljoen! verschillende advertenties gebruikt om een analyse te maken. Uit het onderzoek omtrent Expanded Text Ads kwamen nog een aantal opvallende testresultaten…

  • Dynamic Keyword Insertion verlaagd de CTR in combinatie met ETA;
  • Gebruik maximaal 1 van de maximaal 2 beschikbare paden in de zichtbare URL;
  • Des te korter de headline van een Expanded Text Ad, des te beter de CTR;
  • Des te langer de beschrijving van een Expanded Text Ad, des te beter de CTR;

In de tool van Optmyzr zit een functie om met betrouwbaarheid te kunnen zeggen welke type (ETA vs. standaard tekstadvertenties) advertenties beter presteren, per advertentiegroep.

Onze SEA experts over ETA in reis- & recreatiebranche

Ook onze eigen SEA experts hebben inmiddels al flinke ervaring opgedaan met het testen en inzetten van Expanded Text Ads. Als toevoeging op de testresultaten van Frederick Vallaeys van Optmyzr, hebben we onze experts gevraagd wat hun specifiek in de reis- en recreatiebranche merken betreft ETA.

Marjolijn

” Mijn advies is om de standaard tekstadvertenties die goed converteren, zo snel mogelijk (wanneer dit nog niet is gebeurd) als soortgelijke ETA toe te voegen. Zo kun je testen welke ETA’s goed presteren alvorens dat de standaardtekst advertenties niet meer beschikbaar zijn om toe te voegen.
 
Je kunt wel gewoon je huidige standaard tekstadvertenties laten draaien dan, maar dus niet meer bewerken. Als deze nog steeds beter presteert dan je toegevoegde Extended Text Ads, is het zeker de moeite waard om deze aan te laten staan binnen je campagne. “
Corné
” Test niet direct met compleet andere ETA dan je huidige standaard tekstadvertenties. Gebruik je nu uitroeptekens in beschrijvingen, om een deel terug te laten komen in de kop? Gebruik dit stuk tekst dan in headline 2 voor Extented Text Ads.
 
Gebruik je een complete beschrijving, zonder onderbreking van punten of uitroeptekens in je huidige standaard tekstadvertenties? Gebruik dan je URL in headline 2. “

Expanded Text Ads tips & hulp

Lijkt het je fijn om hulp te krijgen bij het uitwerken en testen van Expanded Text Ads, of ben je op zoek naar iemand die jouw account weer up-to-date maakt middels het toevoegen van ETA? Bekijk dan onze pagina over Expanded Text Ads omzetten of neem contact met ons op.

Altijd ons laatste nieuws?

Stel je vraag

Je naam

Je e-mail

Waarmee kunnen we je helpen?