09mrt
By: Corné Aan: 09-03-2015 In: Al onze artikelen over online marketing, Facebook Comments: 0

Ook Facebook heeft een score voor de kwaliteit van een advertentie gelanceerd: relevantie score. Gebruikte jij al even de functie om op Facebook te adverteren, maar wist je nooit of je advertenties wel goed waren? Jij bent nu geholpen. Relevantie score drukt namelijk uit wat het al zegt: “hoe relevant is jouw advertentie”. Maar welk effect heeft dit op Facebook advertentie campagnes?

Hoe meet Facebook dit?

Aan de hand van reacties. Heb je positieve reacties op jouw advertentie (comments, shares, likes etc.)… dan gaat je relevantie score omhoog! Krijg je veel negatieve reacties (spamreports, ik-wil-niets-zien-van rapportages etc.)… dan gaat je score naar beneden.

Je kunt jouw relevantiescore bekijken in de interface van Facebook. De advertentie worden per stuk beoordeeld, op een schaal van 1 tot 10.

Heeft de relevantie score effect?

Zeker. Naast de kennis die nu krijgt van Facebook, heeft het ook effect op jouw advertenties.

  1. Je gaat minder betalen voor goede advertenties. Eigenlijk was dit al zo, maar nu te meten. Advertenties met een hogere relevantie-score, kosten minder. De oorzaak is de relevantie van de advertentie. Facebook beloont je. (Net als Google doet)
  2. Uitgebreider advertenties optimaliseren. Voorheen kon je jouw ads alleen op CTR, conversie of klik per doel bekritiseren, nu ook op relevantie. Zo kun je sneller jouw foto, tekst of CTA testen.
relevantie score facebook: minder betalen voor meer clicks

Effect van de Facebook relevantie score

 

Kopje koffie?

Wil je meer weten over social media marketing of Facebook adverteren, neem gerust contact met ons op of kom langs voor een kopje koffie.

RED Online Marketing
Prins Clausstraat 38
3433 EP Nieuwegein
Utrecht

info@redonlinemarketing.nl
030 27 46 549

Archief