22nov

Net als Travel2010 en Travel2011 bezocht Roy Platje deze jaargang Travel2012. Het was een inspirerende dag…

het inspirerende van Travel2012

De pracht van Brugge (Travel2012)

Op zoek naar alternatieven

De dag werd geopend door Anna Pollock van Conscious Travel. Meer reizen en meer consumeren kan niet langer volgens haar. Er moet gezocht worden naar minder belastende alternatieven. Een inspirerende spreker zonder te veel met de vinger te wijzen.

Wat is jouw toegevoegde waarde?

Pierre Fivet van Vacansoleil ging in zijn presentatie dieper in op de toegevoegde waarde van de verschillende kanalen. Hij stelde de vraag; “Waarom betaalt de klant jouw salaris. Wat is jouw toegevoegde waarde?”. Hij maakte duidelijk dat jouw klant niet bezig is met verschillende kanalen, campagnes of advertenties. De klant komt bij jou en gebruikt wat hem uit komt op het juiste moment, met de juiste behoefte.

Ticket search

Danielle van der Maarl van Travelport ging in op de evolutie van search, en dan met name van ticket search. Volgens haar wil de klant niet zomaar zoeken op een reis van A naar B. De klant heeft een diepere en bredere context rond de reisvraag. Je kent het wel. Je wilt naar Azie, de Balerearen of naar Florida. Niet specifiek naar een bepaalde airport of met een bepaalde maatschappij. Danielle toont een aantal voorbeeld en tools zoals Hipmunk. De boodschap: gebruik minder harde zoekvragen, kijk naar de context.

Luxe reizen, binnen budget

Bart Lapers gaf een van de meest hilarische presentaties van de dag. Bart blogt over zijn vakantie missie: Luxury travel on a budget. Door slim gebruik te maken van de loyalty-programma’s, Error Fares en promoties lukt het hem om tegen minimale kosten de wereld over te reizen. Heel leuk om zijn blog te lezen.

Usability

Karl Gilis is Usability expert met een enorm enthousiasme. Net als zijn 17 usability tips op Travel2011 vertelt hij ook dit jaar zijn verhaal.

  • Ga voor inhoud, design is maar saus;
  • Geef ruimte aan de inhoud, laat andere promo’s weg en leg focus;
  • Mobile! Start bij mobiel tijdens design creatie;
  • Navigatie enkel richten op toptaken, maak keuzes;

Start met social

Kim Daenen vertelt over haar cases bij Brussels Airlines. Met 4 personen verzorgen ze zeer leuke cases, die zeker niet onder doen voor KLM. Start met social!

Lees het gehele artikel op Travelnext

Kopje koffie?

Wil je meer weten over onze online marketing diensten, neem gerust contact met ons op of kom langs voor een kopje koffie.

RED Online Marketing
Prins Clausstraat 38
3433 EP Nieuwegein
Utrecht

info@redonlinemarketing.nl
030 27 46 549

Archief