[vc_row][vc_column width=”3/4″][vc_column_text css_animation=”none”]
Met een NPS score van +75 (hoger dan Apple, Google & Amazon) was afgelopen Conversion Hotel 2016 op Texel opnieuw een groot succes. Drie dagen in het teken van conversie optimalisatie en dan hebben we het niet alleen over A/B testing. Nee, er was meer. Het statement dat vele malen terug kwam? “Een betere website begint bij luisteren naar je klanten.
Credits voor alle foto’s, video’s en quotes zijn voor conversionhotel.com
[/vc_column_text][vc_message message_box_color=”violet” icon_fontawesome=”fa fa-eye”]
Bekijk alle presentaties op de website conversionhotel.com
[/vc_message][vc_video link=”https://vimeo.com/192944122″ title=”Impressie van 3 dagen Conversion Hotel”][vc_column_text]
Dag 1 van Conversion Hotel
Moge het duidelijk zijn, dit jaar was ons eerst jaar op Conversion Hotel. Na vele goede verhalen van onze omgeving, vonden we het dit jaar tijd om de derde editie van Conversion Hotel te bezoeken. Spijt? Geen moment.
Tijdens aankomst werden we verrast met een helium ballon plus badge, een badge met iemand anders naam wel te verstaan. “Badges ruilen en contacten leggen voor het driedaagse event van start gaat” was het advies. Een leuke binnenkomer!
Jeffrey Eisenberg (USA)
… vertelde ons over de relatie tussen verwachtingen en conversie. Slechts 3% (in de reis- en recreatiebranche vaak tot 1%) converteert maar direct op je website. Waarom optimaliseer je dan niet op de gebruikerservaring. Jeffrey wil dus liever spreken over Customer Experience Optimization
Ben Ambridge (UK)
… sprak over psychologische mythes. Pas niet zomaar gebruikte voorbeelden toe, maar toets deze aan de hand van je eigen data. Principes die wel goed getest zijn o.a. het Framing effect en het Referentie-effect (ook wel bekend als Anchoring).
De presentatie van André Morys (DE)
… draaide met name om groei, waar data en psychologie aan de basis van staan. Zo toonde hij testresultaten en de relatie tussen: aankoopmotivatie verhogen vs. frictie verminderen. Welk resultaat won denk je?
[/vc_column_text][vc_single_image image=”4259″][vc_column_text]
Gui Liberali (BRA)
… vertelde over website morphing. Met een gedegen wiskundig principe wordt binnen een aantal klikken vastgesteld wat voor gebruiker je bent. Vervolgens wordt een website, banner of andere content op jou persoonlijk afgestemd. Onzichtbaar voor de gebruiker, maar wel conversie verhogend.
Na het diner mocht Jono Alderson (UK) zijn intrede doen.
In werkelijke sneltreinvaart nam Jono ons mee in zijn visie over Digitale Marketing in 2022. Waar moeten we rekening mee houden? Onder andere: Uberization, de connectie met slimme apparaten in huis (bijvoorbeeld via Google Home), security en het distributive content ecosystem.
De dag werd afgesloten met een kleine borrel en de mogelijkheid om onder elkaar van gedachtes te wisselen. Interessant om met andere vakgenoten op het gebied van conversie te sparren.
[/vc_column_text][vc_column_text]
Dag 2 van Conversion Hotel
De tweede dag was vroeg uit de veren, goed ontbijten en snel van start gaan. De dag startte om 10.00 uur met de eerste spreker om vervolgens in de middag door te pakken met unconference sessies en een laatste “special speaker” om 21.00 uur.
Amy Harrison (UK)
… sprak over conversion copywriting oftewel: ” Hoe schrijf ik websteksten zo dat ze boekingen opleveren “. Haar verhaal ging met name over opvallen en zorg dat de klant jou begrijpt. Gebruik geen vakjargon, maar juist begrijpelijke taal. Ga bij jezelf na… Schrijf je teksten vanuit jezelf (internal copywriting), of schrijf je tekst voor een ander (external copywriting). Amy adviseert om altijd teksten voor een ander te schrijven.
Email marketing specialist Dela Quist (UK)
… leerde en inspireerde de zaal over de échte waarde van email marketing. Onder andere de vragen “hoe vaak moet ik een mailing versturen” en “hoe draagt email bij aan andere kanalen” stonden centraal. Dela kwam met verschillende interessante onderzoeken. Duidelijk is wel, email heeft vaak een grote bijdrage aan je totale omzet dan je denkt (of uberhaupt kunt meten).
Annie Cushing (USA) van annielytics.com
… is bekend om haar Google Analytics expertise. Meten is een belangrijk onderdeel van conversie optimalisatie. Zonder dat je kunt meten, kun je ook niet optimaliseren. Annie kwam met 6 tips die je volgens haar altijd moét toepassen.
- Voorzie campagnes altijd van UTM codering, het liefst ook offline campagnes
- Pas je kanaalgroepering aan
- Filter Google Analytics dataweergaves
- Uit standaard rapporten valt niet altijd de juiste data af te leiden
- Filter bots en spiders
- Zorg voor goede verwijzingsuitsluitingen (bijvoorbeeld bij betalingen)
[/vc_column_text][vc_single_image image=”4285″][vc_column_text]
Unconference
… was nieuw voor ons. Een ongestructureerd middagprogramma dat de creativiteit de vrije loop liet. Zo waren inspiratie-sessies, presentaties over details, behandeling van praktische zaken zoals conversie optimalisatie met weinig data en zelfs een heuse BBQ sessie. Fantastisch! Iets waar veel congressen en conferenties nog wat van kunnen leren.
James Williams
… na een middag Unconference en opnieuw een goed diner, brak alweer de laatste presentatie van Conversion Hotel Dag 2 aan. James Williams is promovendus aan het fameuze Oxford Internet Institute op het gebied van filosofie en de ethiek van aandacht en beïnvloeding. Hij vertelde dat we goed na moeten denken wat we doen en hoe snel de digitale transformatie plaatsvindt. Adoptie van apparaten en apps verloopt sneller dan ooit. De telefoon deed er 89 jaar over net zo groot te worden als Instagram binnen 2 jaar was.
[/vc_column_text][vc_column_text]
Dag 3 van Conversion Hotel
Na een lange dag en tof programma op dag 2, volgenden op dag 3 van Conversion Hotel nog drie keynotes en niet de minsten!
Anna Dahlström (SWE)
… startte de ochtend met haar presentatie “storytelling in design”. Zij vertelde een verhaal aan de hand van design en visuele communicatie. Praktisch voor ons was de opdeling van haar presentatie en de inpassing in het SEE-THINK-DO model. Pas communicatie en design toe om te inspireren en mensen na te laten denken over jouw “Why” in de SEE-fase. Probeer in de THINK-fase proberen op te lossen, toon informatie en zorg dat personen gemakkelijk jouw producten (of kamers, hotels, abonnementen etc.) tegen elkaar af kunnen zetten. Zorg daarna dat diegene verleid wordt om te kopen in de DO-fase.
John Ekman (SWE)
… liet ons The Optimization Wheel zien, wat hij heeft ontwikkeld. The Optimization Wheel brengt conversie optimalisatie naar een continue proces. Een continue proces tot verbetering van je website. Conversie optimalisatie is nooit klaar. John liet hierbij nogmaals zien, dat problemen eerder opgelost kunnen worden door motivatie te verhogen dan door frictie te verlagen, net als André Morys vertelde twee dagen eerder.
Paul Hughes (IRE)
… gebruikte zijn Ten Meters of Thinking methode om alle gebeurtenissen tijdens Conversion Hotel 2016 nogmaals op te sommen en in perspectief te plaatsen. Als toevoeging bracht Paul de 7-38-55 regel ter sprake. Slechts 7% van alle communicatie bestaat uit inhoud, 38% draait om de manier waarop oftewel intonatie en 55% draait om non-verbale communicatie. Tip: bekijk hier een deel van zijn presentatie.
[/vc_column_text][vc_message message_box_color=”green” icon_fontawesome=”fa fa-check”]
Gefeliciteerd, het is je gelukt de hele pagina te lezen. Meer weten over conversie optimalisatie, uit onze eigen mond het enthousiasme over Conversion Hotel 2016 horen of eens met ons sparren over conversie? Neem vrijblijvend contact met ons op.
[/vc_message][/vc_column][vc_column width=”1/4″][templatera id=”3957″][/vc_column][/vc_row]