07apr

Onze partner voor e-mailsoftware e-Village, heeft het jaarlijkse E-mail Benchmark voor 2015 gepubliceerd. In deze benchmark vind je verschillende interessante trends & cijfers over gemiddelden omtrent e-mailmarketing in jouw branche of vakgebied. In het E-mail Benchmark 2015 vind je onder andere:

  • … wat de gemiddelde open ratio is;
  • … wat de CTR in jouw branche is;
  • … wat de beste verzenddag is.

Een aantal interessante feiten uit het E-mail Benchmark 2015

Het merendeel (70%) van de bedrijven en organisaties die gebruik maken van e-mail als communicatiekanaal hebben een budget van maximaal 2.000 per maand.

Conversie geldt als belangrijkste meetpunt (39% van de ondervraagden) voor het succes van een e-mail. Andere meetpunten voor het succes zijn click ratio (30%) en ROI (13%).

In 2015 gaan marketeers zich massaal bezighouden met e-mailmarketing (genoemd door 89%), gevolgd door AdWords (60%), SEO (59%) en social media (28%).

Binnen travel is de gemiddelde bounceratio (aantal niet aangekomen e-mails) 0,30% en de open ratio lag gemiddeld op 29% (aantal geopende e-mails) waarvan ongeveer 43% jouw verzonden e-mail op mobiel bekijkt.

In de consumentenmarkt worden e-mail en nieuwsbrieven grotendeels verzonden tussen 8.00 en 11.00 uur en tussen 17.00 en 20.00 uur. De grootste kans dan jouw ontvangers de e-mail lezen is tussen 8.00 en 10.00 uur en van 18.00 tot 19.00 uur.

e-mail benchmark 2015 opens en verzendtijd

E-mail Benchmark 2015 – verzend- & open tijdstippen

Het benchmark is hier volledig te downloaden

Kopje koffie?

Wil je meer weten over e-mail marketing, neem gerust contact met ons op of kom langs voor een kopje koffie.

RED Online Marketing
Prins Clausstraat 38
3433 EP Nieuwegein
Utrecht

info@redonlinemarketing.nl
030 27 46 549