5 min

Contentmarketing: 10 tips voor verrassende content

[vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_single_image image=”4696″][vc_column_text]

Enkel nieuwswaardige berichten plaatsen op je website? Dat is zo 2009! Om ‘top of mind’ te blijven en je website actueel te houden, schrijf je voortdurend nieuwe content. Maar, hoe bereik je blijvend het netvlies van je publiek? Hoe blijven berichten, artikelen en/of blogs interessant en hoe zorg je voor een continue interactie met je volgers? Wij geven 10 tips om te blijven verrassen met content >>>

1. Zo bevorder je interactie met je volgers

“Wat vond jij afgelopen jaar het leukste festival?” of “Wat is het meest fascinerende museum dat je ooit hebt bezocht of wat is jouw favoriete vakantieland?” Schrijf een blog, artikel of Facebook post en creëer interactie met je volgers. Wees creatief, schrijf vanuit je gevoel en geef je volgers de kans om te kunnen reageren op je berichten. Lok interactie uit door een vraag te stellen. Interactie zorgt namelijk voor een hechtere band met je volgers/bezoekers.

2. Deel visuele content (in de vorm van foto’s of video’s)

Bezoek je vaak congressen, beurzen (denk aan de Vakantiebeurs) of woon je een interessante presentatie bij? Neem altijd je smartphone en/of camera mee. Zet je content en foto’s direct online. Zo is jouw online bezoeker direct op de hoogte van de actuele zaken die er op dat moment spelen. Hoe langer je wacht, hoe minder betrokkenheid bij de content (reacties, delen, enzovoorts).

3. Geef tips

Iets ‘weggeven’ werkt altijd goed. Geef je bezoeker bijvoorbeeld gratis tips; ’Top 10 beste vakantiebestemmingen 2017’, ‘5 manieren om zo goedkoop mogelijk op vakantie te gaan’. Ze worden online gewaardeerd en veel gedeeld op social media. Wellicht nog veel belangrijker is dat je met deze vorm van content echt waarde toevoegt aan je website. Alleen op deze manier werk je aan autoriteit en sympathie.

4. Behind the scenes

Geef de bezoeker een exclusief kijkje in de keuken. Niet letterlijk, maar in de vorm van een video of foto. Wat maakt de receptioniste op een vakantiepark zoal mee in haar werkweek? Laat het zien! Het kan ook een teaser zijn; bijvoorbeeld op vrijdag een foto van de laatste handelingen aan een online magazine, als op maandag de lancering is.

5. Maak een repost van populaire content

Heb je in het verleden veel content geschreven? Doe er iets mee! Je staat er soms van te kijken wat je in het verleden hebt gemaakt. Heb je een reisbureau en schreef je in maart een artikel over de leukste bestemmingen met kinderen voor de zomer? Kijk in september terug – en blik meteen weer even vooruit. Oude content is nieuw voor publiek dat zich pas net heeft aangesloten, en ‘oudere’ volgers nemen het je niet kwalijk als ze op content stuiten die ze zich nog herinneren van een jaar eerder. Zeker niet als het gaat om waardevolle content. Maak gebruik van het moment. Schreef je ooit een blog met tips over de beste zonnebrand? En staat er een warme dag voor de deur te wachten? Dan vraagt dat om een repost!

6. Gebruik je concurrent

Kun je leren van je concurrent? Absoluut! Bekijk de website van je concurrent regelmatig en kijk wat zij qua content bieden aan de bezoeker. Onder content marketeers bestaat wel één gouden regel: kopieer geen teksten. Doe je dit wel, dan riskeer je namelijk een Google Penalty. En dat komt niet ten goede van je positionering in Google. Gebruik je eigen inspiratie en je eigen tekst, maar doe het nog beter…

7. Schrijf geregeld nieuwe content

Een wekelijkse rubriek werkt namelijk altijd. Schrijf bijvoorbeeld iedere donderdag hetzelfde type content of stuur standaard elke week een nieuwsbrief uit. Je publiek weet dan dat er weer nieuwe content aan zit te komen en zal ernaar uitkijken. Doordat je dit met een vast ritme doet, verplicht je jezelf ook om prioriteit te geven aan content creatie

8. Schrijf je blogpost op basis van nieuwshaakjes

Bekijk iedere ochtend het ‘reisnieuws’. Doorzoek de actualiteit, of specifieke berichten die jouw branche aangaan. Ook nu geldt weer; plaats het zo snel mogelijk, want hoe sneller, hoe meer betrokkenheid. Kies je voor een serieuze tone of voice of breng jij het nieuws liever wat luchtiger? De keuze is aan jou! Kijk wat je bezoeker waardeert.

9. Verwerk een vleugje menselijkheid in je artikelen

Komt je collega terug van zwangerschapsverlof? Heeft ze een goed artikel geschreven of is je gewaardeerde collega al x jaar in dienst? Deel het, ook al is het niet direct gerelateerd aan je eigen business. Doe dit uiteraard niet te vaak, maar af en toe mag dit best. Je zult zien dat het wordt gewaardeerd.

10. Sterke content marketing opzetten? Ga eens offline!

Laat alle ins en outs van je bedrijf zijn. Organiseer bijvoorbeeld eenmalig (of maandelijks, indien succesvol) een open dag, rondleiding, borrel, enzovoorts. Zorg ervoor dat deelnemers er een online artikel over schrijven. Natuurlijk vergeet je niet om punt 2 toe te passen. Veel succes gewenst!

Meer content fouten verhelpen

Als je je bezig houdt met content, zijn er nog veel meer zaken waar je op moet letten. Wil je hier meer over weten? Neem dan eens vrijblijvend contact op.

Bron: Geïnspireerd door ‘verrassen met content’ van Perry Vermeulen.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][templatera id=”4383″][/vc_column][/vc_row]

Laatste blogs

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Altijd op de hoogte blijven van onze blogs, cases en laatste ontwikkelingen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Je marketing naar een next level brengen?

We helpen je graag verder met online marketing. Benieuwd naar de mogelijkheden?

Red is een online marketing bureau dat zich volledig richt op de reis- en recreatie wereld in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Zo zijn we sinds 2015 ANVR Branchepartner en vanaf 2020 hebben we ons aangesloten bij de HISWA-RECRON Business Club als Top Supplier. We werken o.a. voor OTA’s, reisbureaus, dagattracties, vakantieparken, bestemmingen, campings en hotels.

Red is een online marketing bureau dat zich volledig richt op de reis- en recreatie wereld in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Zo zijn we sinds 2015 ANVR Branchepartner en vanaf 2020 hebben we ons aangesloten bij de HISWA-RECRON Business Club als Top Supplier. We werken o.a. voor OTA’s, reisbureaus, dagattracties, vakantieparken, bestemmingen, campings en hotels.

Download onze social media whitepaper

✔️ Social media trends
✔️ Social media tips
✔️ Customer journey           

en meer..     

Social media

Je ontvangt de whitepaper direct in je mailbox!