Boekvandaag.nl wint zilveren E-mail Marketing Award 2010

Boekvandaag.nl heeft een zilveren E-mailmarketing Award (EMMA) gewonnen. De reisaanbieder ontving de onderscheiding tijdens de Nationale E-mailmarketing Conferentie. Air France-KLM en UPC gingen met een bronzen EMMA naar huis.

Lef met e-mail marketing

Boekvandaag.nl is door RED Online Marketing in de markt gezet als dagaanbiedingensite voor reizen en dagjes weg. E-mailmarketing is de kurk waar de site op drijft, benadrukt EMMA-juryvoorzitter Michael Straahof (rechts op de foto naast Roy Platje van Boekvandaag.nl): ‘De case is bijzonder, omdat het succes van de organisatie puur is te danken aan het transparant en persoonlijk toepassen van e-mail. Boekvandaag.nl heeft lef getoond in de technische en communicatieve innovatie. De jury waardeert verder dat de klant uiteindelijk zelf, door ingegeven voorkeuren en feitelijk klikgedrag, bepaalt wat en hoe vaak hij een aanbieding ontvangt via e-mail. De jury vraagt zich wel af of er niet nog meer te halen valt uit het testen in de inspiratiecyclus op aanbod, frequentie en type boodschappen.’ Boekvandaag.nl werkt voor zijn e-mailactiviteiten samen met bureau E-Village.

Winnaars van de E-mail Marketing Award 2010

EMMA-winnaars van 2010 inclusief vertegenwoordigers van hun bureaus in beeld, allen links van juryvoorzitter Michael Straathof.

Bronzen E-mail Marketing Awards 2010

Bronzen EMMA’s waren er voor Air France – KLM en voor UPC Nederland, respectievelijk gesteund door de bureaus Close Contact en 22 times. Air France – KLM liet deelnemers van zijn loyaliteitsprogramma in 103 landen via een interactieve e-mailboodschap kennismaken met Anna van de servicedesk. ‘Ingenieus’, aldus de EMMA-jury. UPC stelde volgens het keurkorps een voorbeeld voor de e-mailbranche als het gaat om het opzetten van een gefaseerd testplan in zijn ‘abonneescan-campagne’.

De jury tijdens de e-mail Marketing Awards 2010

De jury van de E-mailmarketing Awards bestaat uit Michael Straathof (voorzitter van de e-mail associatie Nederland), Joris de Bruijne (Add to Favorites), Beer Flik (Dynamic Zone), Peter Joziasse (AVRO), Paul Petermeijer (BBP) en Michel Schaeffer (Bol.com).

Lees het gehele artikel op Twinkle

Archief