17jul
Als partner van het Nederlands Research Instituut voor Recreatie en Toerisme (NRIT) schrijven we tweemaandelijks een artikel in het magazine Recreatie & Toerisme. Deze keer (juni 2015) over de online identiteit van recreatie bedrijven en de impact op online marketing. Het gehele artikel is hier te lezen.

Magazine gratis ontvangen? Stuur gerust een mailtje naar info@redonlinemarketing.nl! We mogen nog 12 exemplaren weggeven.

Hoge bezettingsgraad

Hoe houd ik de bezettingsgraad hoog? Misschien van oudsher wel de meeste gestelde vraag onder recreatieondernemers. In de strijd om de gast wordt al snel hetzelfde wapen ingezet; een nog lagere prijs. Toch zijn er betere manieren om je te onderscheiden, met een beter rendement!

Doe waar je goed in bent

Competitie wordt gewonnen als jouw locatie zich kan onderscheiden. Doen waar je goed in bent, daar draait het om. Benadruk de voordelen waarom vakantiegangers en recreanten voor jou moeten kiezen. Vrij vertaald: wat is uw -STE? Ben je de allergezelligSTE camping, het bosenwaterrijkSTE bungalowpark of het verrewegexclusiefSTE villapark? Op deze manier onderscheidt je jouw locatie.

Straal je identiteit online uit

Nu je weet wat jouw -STE is, wil je ook graag vertellen waarom gasten voor jou moeten kiezen. Offline, maar zeker ook online. Vast en zeker zijn er meerdere plaatsen waar de consument zijn of haar vrije tijd door kan brengen bij jou in de buurt. Adverteren met alleen “camping in Noord-Brabant” is niet voldoende; “dé gezelligste Brabantse Familiecamping” vertelt meer.

online identeit landgoed ruwinkel

Foto genomen op Landgoed Ruwinkel

Versla de online concurrentie

Waar de strijd om de gast offline hevig is, gaat dit online zelfs verder. De consument ziet vaak teveel aanbod, op een klein scherm. Een keukenfabrikant lanceerde ooit een tv-reclame met als payoff “De keuze is er reuze”. Dit geldt zeker voor het online recreatie- & vakantie aanbod. Succesvolle online marketing campagnes draaien om de juiste boodschap (jouw -STE) aan de juiste persoon op het juiste moment.

Jouw online effect

De truc blijft om met de juiste kosten online marketing campagnes in te richten, zodat het voor jou rendabel blijft. Als je goed voor ogen hebt wat jouw locatie zo uniek maakt, wordt online adverteren via Google AdWords, Bing Ads of Facebook simpelweg voordeliger. Vertaal jouw -STE naar USP’s en zet dit kracht bij middels de juiste advertenties en landingspagina’s. Zo verleidt je de juiste doelgroep met zo weinig mogelijk kosten.

Meer weten over Online Marketing?

Wij nodigen je graag uit voor een vrijblijvende kennismaking op ons kantoor, of bij op locatie.

RED Online Marketing Prins Clausstraat 38 3433 EP Nieuwegein Utrecht

info@redonlinemarketing.nl 030 27 46 549

Altijd ons laatste nieuws?

Stel je vraag

Je naam

Je e-mail

Waarmee kunnen we je helpen?