De meeste ondernemers kennen het wel maar gebruiken het amper om hun doelgroep te bereiken: Bing. Wij van RED Online Marketing maken regelmatig gebruik van Bing Ads, het advertentieplatform van Bing. In dit artikel leest u meer over de zoekmachine en onze bevindingen.

Bing-Training

Eerder dit jaar waren wij aanwezig tijdens de Bing-training in Amsterdam. Als online marketingbureau ben je graag op de hoogte van alle nieuwtjes en dat wat komen gaat. Voor ons een perfect moment om te leren en om de zoekmachine weer eens onder de loep te nemen. Want waarom zetten we Bing in voor onze klanten? Kortom, wat heeft u als ondernemer aan betaalde advertenties op Bing?

Feiten van Bing Ads

Bing is de op een na grootste zoekmachine ter wereld. Dat Google op nummer een staat zal de meeste van jullie niet vreemd in de oren klinken. Vandaar dat u waarschijnlijk ook al adverteert via het advertentieplatform van Google: Google AdWords. Om u een beeld te geven van de aanwezigheid van Bing is het verstandig het marktaandeel te bekijken.

  • Nederland: 9%
  • Duitsland: 12%
  • Frankrijk: 18%
  • Verenigd Koninkrijk: 25%
  • USA: 32%

Kort door de bocht houdt dit in dat de percentages aanduiden welk gedeelte van uw doelgroep zich op Bing bevindt. Belangrijk is om in de gaten te houden welke markten u aanspreekt. Zit uw doelgroep alleen in Nederland? Dan zal het u een worst wezen wat het marktaandeel van Bing is in Frankrijk. RED Online Marketing bedient de recreatie- en travelbranche. Voor ons, en een hoop van onze klanten reikt het verzorgingsgebied verder dan de grenzen van ons eigen land. Vandaar dat het voor ons, en wellicht voor u ook, goed is om te kijken wat Bing ons kan bieden.

Feitje: In Nederland kent Bing 7,2 miljoen unieke gebruikers in totaal en 123 miljoen unieke zoekopdrachten per maand.

Adverteren op Bing

Aangezien een gedeelte van de doelgroep zich op Bing bevindt en we die middels betaald verkeer naar websites kunnen halen volgens een soortgelijk model als waar Google van gebruik maakt, is de conclusie voor ons vrij simpel: zet Bing Ads ook in!

Ook via Bing Ads kunnen conversies gemeten worden, kan getest worden, kunnen we budgetten verhogen en verlagen naar aanleiding van de resultaten en kunnen we de juiste doelgroep aanspreken op de manier die wij willen. Ik zie het u al denken: “ja maar dat gaat mij weer een hele hoop tijd kosten”. Wij van RED Online Marketing hebben dit zo gedaan.

Roadmap

Bing accepteert zijn rol als “tweede in de markt”. Wel wil het zo snel mogelijk op hetzelfde niveau als Google zijn en zich daarnaast onderscheiden. Hoe meer gebruikers de zoekmachine heeft hoe meer ondernemers de Bing Ads inzetten en des te meer inkomsten het bedrijf genereert. Wat mogen wij van Bing Ads verwachten de komende tijd?

  • Labeling
  • Custom Audiences
  • Similar Audiences
  • In-Market Audiences
  • Dynamic Search Ads

Price-Extensions

Voor meer informatie over bovenstaande termen neemt u contact op met RED Online Marketing.

Het doel van deze aanpassingen zijn het de gebruiker van het Bing Ads-platform zo makkelijk mogelijk te maken en de gebruiker van de zoekmachine zoveel mogelijk mogelijkheden te bieden.

Vergeet Bing niet, hier zit uw doelgroep ook! Misschien wel meer dan u had verwacht.

eye_icon  338 branchegenoten lazen dit eerder

Auteur

Altijd ons laatste nieuws?

Stel je vraag

Je naam

Je e-mail

Waarmee kunnen we je helpen?