21mei
By: Corné Aan: 21-05-2015 In: Al onze artikelen over online marketing, Bing Ads Comments: 0

Bing is voor velen misschien wel geheel onbekend als zoekmachine, niet gek. De zoekmachine van Microsoft doet haar best om te concurreren met Google, maar komt naar verwachting in 2015 pas echt op gang.  In de Verenigde Staten heeft Bing al ongeveer 15% marktaandeel veroverd, mede door een aantal interessante ontwikkelingen. Sinds vorig jaar wil Microsoft haar zoekmachine wereldwijd beter onder de aandacht brengen, en het wil van 5% marktaandeel in Europa groeien naar hetzelfde niveau als in de Verenigde Staten.

Kun jij je vinden in een van de onderstaande 6 redenen? Dan moet je adverteren met Bing Ads zeker eens overwegen.

1. Je houdt van groeiende platformen zoals Bing Ads

Doordat Bing de concurrentie aan (moet) gaan met Google, moet de zoekmachine van Microsoft zich blijven ontwikkelen. comScore onderzoekt meerdere malen per jaar het marktaandeel van Bing en Yahoo (zoekmachines binnen Bing Ads) in Nederland. Inmiddels heeft het Yahoo | Bing Network 3,7 % marktaandeel binnen Nederland.

Dat Microsoft een eigen zoekmachine heeft met daarnaast vele multimedia apparaten, biedt natuurlijk kansen voor de technologie gigant. Dat vonden ze zelf ook. Zo is Bing verder geïntegreerd in de nieuwe Xbox One en zal de zoekmachine een zeer prominente plaats krijgen in Windows 10; welke eind 2015 uit zal komen. De samenwerking met Apple heeft ervoor gezorgd dat Bing ook de standaard zoekmachine is voor Siri en OS X.

bing ads adverteren comScore volume adwords

2. Je wilt graag tegen lagere klikprijzen adverteren

Uit onderzoek van Adgooroo blijkt dat de CPC’s binnen het Bing Ads netwerk een stuk lager liggen dan Google AdWords CPC’s. Dat maak het voor jou natuurlijk een stuk interessanter om te adverteren binnen het Bing Ads netwerk, om website bezoekers naar je website te trekken. Daarnaast kun je adverteren op zoekwoorden die normaliter niet betaalbaar zouden zijn, zoals: vakantie, vakantiepark, hotels etc.

3. Je wilt de concurrentie een stapje voor zijn

Doordat Bing een lager marktaandeel heeft, vinden niet alle concurrenten het interessant om hier in te stappen. Een voordeel voor jou natuurlijk. Zo kun je jezelf nog beter onderscheiden, zonder dat je concurrentie advertentie ruimte afsnoept.

4. Innoverende functies

In de wandelgangen wordt gesproken dat Bing Ads dit jaar minimaal twee innoverende functies gaat lanceren. Beide functies zijn advertentie extensies, die jouw USP’s nog meer kunnen benadrukken.

  1. De eerste functie is de zogenaamde image-extensie. Het wordt straks wellicht mogelijk om een aantal grote foto’s aan jouw advertentie toe te voegen. Met name voor travel & leisure is dit natuurlijk zeer gewensd. Het biedt mogelijkheden om nog meer van jouw aanbod te tonen, dan alleen tekst. Je kunt jouw mogelijke gasten in de zoekmachine al een beleving bieden. Iets wat voor de reis- en recreatiebranche een absoluut voordeel is.
  2. De tweede functie wordt de Twitter extensie. Deze extensie zal de laatste tweets van jouw account toevoegen aan je advertenties. Bing ziet dit als een vervanger voor de sociale extensie van Google AdWords. Zo kun je sneller nog meer actuele informatie over jouw merk meegeven.

5. Gemakkelijk AdWords campagnes dupliceren naar Bing

Microsoft doet er alles aan om het je zo makkelijk mogelijk te maken om ook advertenties te verspreiden binnen het Bing Ads netwerk. Zo kun je ook eenvoudig campagnes dupliceren vanuit Google AdWords naar Bing Ads. Het kost je op deze manier relatief weinig tijd om een Bing campagne te starten, mits je al een AdWords campagne hebt.

6. Extra omzet uit zoekmachine adverteren

Misschien wel het meest belangrijke punt waarom jij Bing Ads in moet zetten. Bing Ads complementeert je zoekmachine marketing campagnes en zorgt simpelweg voor additionele  omzet. Uit onze ervaringen blijkt dat de conversie ligt in het Bing Ads Netwerk ook vaak tot dan binnen Google AdWords, met dezelfde campagne, terwijl de klikprijzen lager liggen.

Meer weten over Bing Ads adverteren?

Wil je meer weten over adverteren in Bing of hier adCore campagnes voor gebruiken? Neem gerust contact met ons op!

RED Online Marketing
Prins Clausstraat 38
3433 EP Nieuwegein
Utrecht

info@redonlinemarketing.nl
030 27 46 549