Net als vorig jaar was Roy Platje aanwezig bij het Travel congres, dit jaar Travel2011.

Karl Gilis was een van de sprekers op dit Belgische congres. Aan de hand van de websites van aanwezige bedrijven liet hij de grootste usability conversie killers de revue passeren. Conversie killers voorkomen door conversie optimalisatie is ook dit jaar een groot thema. De belangrijkste lessen.

  1. Je leeft niet van bezoekers maar kopers;
  2. Zorg dat je site werkt, in elk brower;
  3. Veel keuzes maken kiezen moeilijker;
  4. Focus op jouw boodschap, niet op de afleiding;
  5. Leg direct je belangrijkste troeven op tafel;
  6. Bullets zorgen voor meer focus en meer verkopen;
  7. Goede mooie en grote foto’s verkopen;
  8. Beïnvloed de kijkrichting van de bezoeker; (mensen volgen de blik van de gefotografeerde persoon)
  9. Klassieke verkooptrucs werken ook online; (bestsellers, “wat klanten kochten”, aantal klanten etc.)
  10. Doe iets als er iets niet is, laat nooit een lege productpagina zien;
  11. 1 duidelijke call to action;
  12. Pas op met tabbladen;
  13. Herhaal je call to action onderaan de pagina;
  14. Niet iedereen koopt bij zijn of haar eerste bezoek, zorg om iets te bewaren of op te slaan;
  15. Geef alternatieven, laat een pagina niet een doodlopende weg zijn als een accommodatie niet voldoet;
  16. Blijf vertrouwen geven tijdens de aankoop;
  17. Spoor je klanten aan om meningen te delen;

Om ook in de toekomst een hoge usability en converterende website te behouden was er 1 boodschap erg belangrijk. “Kijk de kunst af bij winnaars, kijk naar Booking.com”

Meer weten over Usability?

Wil je meer weten over conversie optimalisatie, neem gerust contact met ons op of kom langs voor een kopje koffie.

RED Online Marketing
Prins Clausstraat 38
3433 EP Nieuwegein
Utrecht

info@redonlinemarketing.nl
030 27 46 549

Archief